.

JRMora humor gráfico diario

22/12/09

LA TORTILLA DE PATATAS PROHIBIDA EN CATALUNYA


Acrobátic Press
22 de noviembre de 2021

El Govern Republicà de Catalunya dio ayer luz verde a la iniciativa de las juventudes del Partido Absoluto que buscan prohibir el consumo de la tortilla de patatas en la nueva nación independiente. Los partidarios de derogar el tradicional plato del país vecino, Espanya, se mostraron exultantes este viernes, después que el cuerpo legislativo del partido único votó a favor de seguir adelante con el debate sobre cuando hay que dar vía libre a la prohibición.
Con ese resultado, la iniciativa contra la tortilla de patatas, reina de los paladares hispanos, continuará su trámite parlamentario como proyecto de ley en un proceso que culminará el seis de enero de 2022, día que está prevista la votación final.
La plataforma "Seques amb butifarra", impulsora de la campaña, considera que es de vital importancia la prohibición del plato típico español que ataca los derechos fundamentales de las judías ganchet sin conservantes ni colorantes que se cultivan en distintas veguerías de Tarragona.
Con este reconocimiento legislativo, las judías catalanas ganan la batalla de la sensibilidad, ya que se trata de un tema que preocupa a nuestra sociedad civil.
La plataforma anticipó que de prosperar este proyecto, la iniciativa se trasladará a otras vituallas ibéricas como son la paella valenciana, el pulpo a la gallega, el cochinillo asado y el gazpacho andaluz.
El presidente de la república, Johan Laporta, ha censurado que algunos políticos extranjeros provoquen debates estériles para eludir los problemas reales de la ciudadanía catalana, cuando en definitiva se hará lo que él decida. Se lamentó de que el inteligente pueblo catalán, a través de la plataforma "Seques amb Butifarra", haya activado con retraso una propuesta tan importante y censuró a la oposición en el exilio su actitud provocadora y regresiva por buscar violencia donde no la hay. "Ya no somos un fragmento disfuncional de España al que se le toleraban rasgos culturales distintivos por ser una importante fuente de dinero, ahora somos una auténtica nación libre", declaró.

22 Noviembre 2021

12 comentarios:

Plateao dijo...

Que bueno que volviste Doña!!!!!

Nuñito de Fanals dijo...

Casum la sang d'un burro blanc!
A mi que no em toquin els ous!!!
Jo em cardaré la truita com em sembli, aqui i a la Xina!!!

Laporta dimisio!
Laporta dimisio!

El pafum de la vall dijo...

Corre la veu que al Bar Deporte de l'Hospitalet i a l'Agrupación Cultural Virgen del Rocio a Santa Coloma de Gramanet encara pots demanar tacos de tortilla, gazpacho i... Pulpo a la gallega!!!
Aixó si, el oli per untar el pa es de Garriguella i el vi del Priorat...

Algo es algo

Anónimo dijo...

Primer que es possin d´acord si la truita Espanyola porta ceba o no i el pop a la gallega porta patates o no, segurament els que estiguin celebrant lo dels toros ho estan fent aquestes festes amb foie d´una oca a la qual li lliguen l´ ano per engrexairla, aixo si que es patiment collons, menys demagogia i mes preocuparse per qui realment esta patint
Parfum, vaig a Sta. Coloma a fotrem una truita i pop i el Martin Codax per beure, golafres.........apa que aviseu.

Jordi desde la Urbe

Somiatruites dijo...

Hi ha una proposta no de llei presentada conjuntament per Ciutadans, Rosa Diez i el PP, que pel que semble demanen que si la truita de patates porta seva i carbaço es podra servir a segons quins etablimens, inclos els domicilis privats, però sempre sense poder anunciar-ho a las cartes ni expositors. A última hora, semble que Unió i Montserrat Nebrera ha donat llibertat de vot als seus diputats i demanarán que la votació es façi en secret.
No sé, però si algú de Izquierda Unida Verds, o PSC trenca la disciplina de vot, o no compareixen al Congrés, podria ser que prosperés la moció.

Anónimo dijo...

I allà vols dir que no van prohibir el pa amb tomàquet abans?

somiatruitas dijo...

Segons el S.I.F., sembla que l'acord esta a punt de tancarse. Acceptan la proposta no de Llei presentada per l'oposició al totpoderos President Johan, que ha introduit una esmena en el sentit que les patates han de ser d'Olot, i els ous amb D.O. gallineta de Porrera. A canvi es prohibirá la venda de "bailaoras" i toreros als establiments de souvenirs.

Anónimo dijo...

Bon dia amigotes,
M'alegra que l'humor arribi amb els vostres comentaris.
-Plateao, gràcies majo, he superat de nou la crisi gràcies al medicament miraculós del meu psicòleg argentí.
-Nuñito, aposto 100€ de la Padilla que ets de la Garrotxa.
-Pafúm, no és aquest el bar on anava el Sebas, el col·lega de Delafuente? En honor a aquest caxondo descomunal vam batejar al meu perrillo. Juas.
-Jordi, vell amic de la gran ciutat del sud, has pillao el missatge. A tots aquests salvapatrias m'agradaria escoltar-los defensar la vida de les oques, els ànecs (fora patés), les perdius, els conills (fora la caça), els peixos (fora la pesca) les plantes, que també són éssers vius (fora rams de flors), etc. Altra cosa, les xuflas que s'enxampen amb Martín Codax són de sobirà, que t'ho conti el Plateao, que domina aquest tema.
I tu sumiatruitas, ho tens malament molt malament, canvia de somnis. Has pensat en el fuet de olot o les pizzes tarradellas? Tu mateix.
I no fotem el negoci dels butigues. Agradarà o no agradarà als prepotents però les castañuelas i els toros són el producte nº 1 demandats pels turistes en cataluña. Jo mateix vaig posar a la venda fa uns anys 1/2 dotzena de barretinas amb la intenció de fer país i he acabat regalant-les a altres tants nens per a impedir que les hi mengin les polillas.
Bones festes a tots.

La Dña.

el pildoras dijo...

Hola Doña,casi me cojo una depresión "post blog" cuando ví tu Adeu,si he de decirte la verdad no me lo podia creer,pero como todo en la vida siempre hay un final,espero que el tuyo tarde en llegar,por el bien del debate,la provocación-bien entendida-,el humor y sobre todo la "independencia" de ideas y conceptos,que aportas en tus escritos;bueno....ya está bien de hacerte la "pelota" lo que has de hacer és ponerte las pilas y amenizar esta Vall D'aro,que empieza a oler a "rutina" y "acomodamiento".Me alegro por tu vuelta y te deseo un SOLIDARIO Y VERDE 2010.

Anónimo dijo...

Hombre, hombre, hombre…, feliz navidad apreciado expendedor de pócimas y brebajes.
Ya ves los arrebatos que agarro. De tanto en cuanto me coge un pronto de esos que llaman seniles y cargo contra “tooloquesemenea” a mi vera.
Es lógico que la primera en recibir sea la cascarrabias de La Doña, esta muy cerquita y tengo la sensación que después de haber alcanzado cierta madurez emocional, mental y productiva, lentamente se esta acomodando en un periodo de menor productividad y progresivo deterioro de sus funciones.
Siempre agradeceré la ayuda de mi psicólogo de Buenos Aires, su único y efectivo específico, como he comentado anteriormente al Sr. Plateao, me facilita la rápida salida de cualquier crisis emocional de esas que sufro. Son “joios” los malos rollos del coco, no sabes ni como ni porqué aparecen y desaparecen. “Cosamasraraoiga”.

Gracias por alegrarte de mi vuelta y hacerme llegar con tu comentario esa sensación. Eres el único poder fáctico local que ha tenido esa cortesía y te lo agradezco, seguimos en los bajos del edificio.
Otros protagonistas de nuestra antigua, divertida y revolucionaria película viven ahora en el ático, y respeto y entiendo perfectamente. C’est la vie.

Bueno píldoras…, solidario año de acuerdo, peeeeeeero para que realmente sea un verde 2010 tendrías que pasarme unas cajas de esas con pastillas azules que están tan de moda, ¡digo yo! “questalacosadelalibidomumal”.

Un abrazote macho.
La Doña

Anónimo dijo...

estic amb Nuñito de Fanals, si ens treuen la truita farem merder, molt de merder inclús vagues de fam!!

viva la tortilla!! viva la tortilla!!

Anónimo dijo...

Amics tots, novetat novetat.
Acabo de parlar amb un amic madrileny (perdó), lector de la premsa gal·la i m'ha dit que el futur president de la república està preparant a consciència el terreny per a la seva propera entrada en la política.......francesa.
A més de consumir exclusivament champagne francès, ara la seva empleada domèstica te ordres que les truites que és cuinin en la seva casa siguin sempre a la francesa, si si, a la francesa, sense patates.
També ha substituït la seva clàssica exclamació popular "em cago en l'hòstia puta" per "Oh lala mon cherí, je suis en colère".
Preocupant..........molt preocupant.

La Dña.