.

JRMora humor gráfico diario

1/12/09

¿BURBUJA INDEPENDENTISTA?

Leo que en 1635 en Holanda se pagaron 100,000 florines por 40 bulbos de tulipán. Para hacernos una idea…, por el mismo valor se podrían haber comprado en el mismo lugar unas 1.000 toneladas de mantequilla.
Casualmente al día siguiente de haberse pagado esa descomunal cantidad, un lote de medio kilo de esos mismos bulbos puesto a la venta se quedó sin comprador. Este fue el principio de la llamada burbuja de los tulipanes, que acabó afectando absolutamente a toda la economía holandesa. El mercado se hundió definitivamente, la burbuja explotó. Comenzó en Haarlem, el primer martes de Febrero de 1637, en una subasta rutinaria de bulbos cuando, por primera vez no apareció nadie dispuesto a pagar la cifra pedida. En pocos días el pánico se extendió por el país. Y pese al esfuerzo de los vendedores la demanda se evaporó. Las flores que se habrían vendido sin problemas por 5,000 florines unas semanas antes ahora sólo lo hacían por una centésima parte de esa cantidad.
Algo muy parecido ocurrió con otras burbujas: la de las carreteras de madera, la de las pirámides albanesas, la burbuja de los mares del sur, la financiera e inmobiliaria japonesa, la reciente punto com o la renuestra burbuja inmobiliaria.

Ayer publicó el Avui una diminuta, casi invisible noticia "terratrèmol en l'oasi" que podría ser una señal explosiva en nuestra ¿burbuja independentista?

Nuestros paisanos de Camprodón, han tenido los huevos (con perdón) de ser el primer municipio catalán que nada contracorriente y vota en contra de la moción de moda presentada por el único regidor republicano municipal.
Leyendo los comentarios escritos en el artículo por múltiples apasionados por las libertades del individuo, alentando el boicot, entenderemos el acojono que cargan ahora en sus espaldas los butigués, hosteleros, galleteros y fabricantes de embutido del precioso pueblo del Ripollés.

11 comentarios:

Anónimo dijo...

Hi ha molts tipus de totalitarismes. El de no acceptar que hi hagi gent que ni pensa ni actúa com tú n'es un. Que hagin rebutjat donar suport a la consulta ni la prohibeix ni atenta contra cap llibertat, que jo sàpiga.

Anónimo dijo...

Renoi anònim!

Si creus que plantejar-vos un debat amb certa ironia sobre un tema de rabiosa actualitat com és el suport a les convocatòries per a l'autodeterminació de Catalunya, sense posicionament a favor o en contra d'ell; és totalitarisme..., ¡apaga y vámonos!

La Donya

Ps/ Adéu

Anónimo dijo...

Carai no anava per aquí el comentari Donya. El que he volgut dir és que hi ha gent, amb ment totalitària, que considera que no donar suport a aquesta consulta és un atac al catalanisme. En tot cas podia ser un atac a la llibertat d'opinió (recordem que és una consulta i no unes votacions). El debat em sembla bé perquè hi ha qui ho fica tot dins el mateix sac i nomes te la bandera com a reclam.
Jo estic a favor de que es convoquin totes les consultes que es vulguin i més que se n'haurien de convocar. Ara jo en aquestes votacions no votaré i no per això ni seré ni em sentiré menys catalana.
L'anónima d'abans

Dña.Manolita dijo...

Ostras! ara t'entenc, no havia interpretat correctament el teu comentari.
Disculpa el apagón.

Salut!

Anónimo dijo...

Aquí no es fa pq seríem el segon municipi després dels de Camprodon.

Anónimo dijo...

Yo botare ke s'hi por que escribeixo y parlu correctament er catala. La terra on hai nascut, biscut, disfrutat y tirat cap andavant. Entretots lo em de defendre.

Vui er referendun ya.
Vijca Cataluña y vijca er catalan

Anónimo dijo...

Anonim de les 13,43: cony! no siguem catastrofistas. Pot ser que siguem el segon municipi després del de Camprodón i pot ser que no.

No creus que "el pistoles" i el seu mig centenar de secuaces ara que són d'esquerres, votarien a favor?

Y tú, cachondo de las 14,19; a ver si pasas el corrector. Catalán lleva acento en la T.

La Dña.

Anónimo dijo...

14:19, fuig sacrileg!!!A veure si et fan una prova de catalanitat i no et deixen votar. Per si un cas no obris la boca
9:10

.CAT dijo...

No entenc perquè no s'organitza també a Castell-Platja d'Aro la consulta independentista. El regidor de esquerra de Camprodón ha tingut el valor necessari per a intentar-lo.
¡¡¡¡Independència!!!!

.PET dijo...

dons mol facil xq el regidor derc del nostre municipi te molta feina amb collonades, desdeluego res pel poble i la secio local son una colla de frikis incapasos de fer res nomes perdn el tems critican a la padilla i fenli mamadetes al giraut

Anónimo dijo...

Mentre Doña no ens guia per nous temes, us proposo que parlem del nostre amic Cano que ja ha començat a obtenir rèdits de l'operació "cartera" (en els dos sentits de la paraula). Ara sembla que s'estalviarà una multa originada per l'aplicació de la llei de costes en el seu negoci del passeig, gràcies a una interpretació magistral de la Direcció General de Ports, Aeroports i Costes respecte els expedients iniciats per l'Estat, que ja no té competències per aplicació de l'Estatut del 2006. Com que l'Estat ja no té competències, els expedients iniciats per l'Estat ja no valen... La Llei de costes és un xurro i no ens convé, però no tinc gaire clar que aquesta sigui la manera de fer més correcte. Us imagineu què passaria si l'Estatut ens hagués donat competències de dabó en matèria fiscal? Creieu que ens haguessin perdonat pagar impostos, multes o recàrrecs en expedients iniciats per Hisenda de l'EStat, perquè l'Estat ha deixat de tenir competències... No s'ho creu ningú. Felicitats als empresaris del passeig que es beneficiïn d'aquesta jugada d'en Cano, però no oblideu que pensa més en ell que en els altres. LaBusca