.

JRMora humor gráfico diario

4/4/09

VERGÜENZA AJENA

Clica sobre la imagen

El día 23 de octubre del pasado año, publicamos en primera página de nuestro folletín independiente "Espacio de Dña.Manolita", el éxito abrumador que supuso la visita de Bill Gates a la escuela local IES Ridaura.
En la redacción Acrobátic Press siempre estaremos agradecidos a la regidoría de enseñanza, cultura y sanidad de nuestro pueblecito Outlet, por haber tenido la delicadeza de dedicar una pequeña porción del presupuesto municipal destinado a inversiones I + D, al desarrollo intelectual de nuestros hijos e hijas.
Este personaje universal les habló de cómo la desastrosa "política educativa de vida fácil para los niños", ha originado una generación de ineptos sin concepto de la realidad, y de cómo esta nefasta filosofía ha llevado a multitud de adolescentes a fallar en sus vidas después de la escuela.
Hoy, pasados unos meses desde que escuchamos a aquel señor, estamos satisfechos porque el profesorado de la escuela IES Ridaura y un nutrido grupo de alumnos, han asimilado a la perfección las exitosas doctrinas del hombre más rico del mundo.
Por esa razón, la regidoría de juventud de Castell-Platja-S'Agaró, lo celebra editándo a nuestros jóvenes de la Vall d'Aro, en la revista estudiantil "L’Alternativa"; una romántica canción de amor fraternal escrita por dos estudiantes del IES Ridaura, futuros ingenieros aeronáuticos o cirujanos o licenciados en cualquier carrera universitaria o estudio superior, ¿quién sabe?; donde se resaltan valores humanos como el respeto, educación, honestidad, sensibilidad, compasión, gratitud , generosidad, etc. etc. etc.

Leerla..., leerla clicando sobre la imagen, y no es ninguna broma, lo juro. Buenos muchachos, prometedor futuro les espera..., si señor.

Gracias, gracias, gracias a todos.

7 comentarios:

Anónimo dijo...

biennnn!!! cultura què?? mira que sempre tinc un comentari a punt, però m'he quedat sense paraules...en serio. Visca l'ensenyament al nostre poble, visca la cultura catalana, visca l'ensenyament en català, visca la integració, visca el respecte, ....visca tot!!
montse

alicia dijo...

he de reconeixer que a mi m'ha passat una cosa semblant. Ja no se si és que la meva ment obsoleta es incapaç d'entendre una cultura tan "alternativa" com aquesta... o és que el llistó està cada cop més baix. Ara que si s'enten per cultura, la programació amb que algúns canals televisius donen exemple, no em sorprenen coses com aquesta...

Anónimo dijo...

Buenas Donya,

Realment quan llegeixes el text de la cançoneta em veig amb ganes d'anar de ventre. I sobretot penso que com a societat no anem pel bon camí, sobretot després de veure maneres poc coherents d'una minoria de joves en altres casos també. Aquest parell de joves per escriure-ho, i els qui revisen els seus textos o permeten que aquestes lletres sense respecte per a les persones arribin a la llum pública. I més sortint de l'administració local. O no hem de donar exemple. Sort que la majoria dels altres joves no deuen ser així. I això és el que penso. O potser el que desitjo?

Plateao dijo...

Supongo que esto es lo que pasa cuando sólo se destina dinero a una publicación, y lo más importante, el tiempo y la dedicación no aparecen.
Esta canción, por mucho que sea fruto de la inspiración de jóvenes locales, no es güay. No sólo no es güai, sino que es un cagarro.
Esto no es cultura, y mucho menos alternativa.
Creo que los responsables del departamento, empezando por los políticos y acabando por los funcionarios gestores del Punt Juvenil tienen la obligación de supervisar lo que se publica en una revista patrocinada con dinero municipal.

Dña.Manolita dijo...

No ens espantem, deu haver jovenetes i jovenets capaços d'estudiar i prou madurs per a adonar-se que cal posar-se les piles per a poder ser competitius quan entrin en la subhasta contínua que representa estar en el mercat laboral.
El més fàcil és caure en la crítica fàcil i per descomptat, en la demagògia. No ens oblidem que qui més qui menys, de joves hem fet el mateix o coses pitjors. Aquí, el patètic d'aquest calamitos "affaire" és el que comenten els tertulianos Plateao i l'anònim i que crec he d'insistir; NINGÚ dels que tallen el bacallà i que haurien de donar exemple, disposa de l'interès necessari per a llegir-se abans el que es va a publicar en la revista juvenil.
L'altre dia ho vaig comentar amb Montse, manca entusiasme i sobra desídia.

Anónimo dijo...

que asco con la peña y que ridiculez que el ayuntamiento publique una cosa tan cutre! coño que gasten el dinero en cosas serias por ejemplo en enseñar a hablar bien y con respeto!
si doña,si...los arquitectos y cirujanos y demás del futuro... aunque claro viendo lo visto.....quizás será alguno de ellos regidor o alcalde o que se yo dentro de pocos años!! que nivel señores. Este pueblo da gusto.

Anónimo dijo...

com vas donya!
no tots son així, mira l´article del blog del psc amb el concurs de matemàtiques.Malgrat tot, encara tenim raons i moltes per ser optimistes i creure que els joves d´avui seran molt millor que nosaltres, més preparats pels canvis...A més, no ho tenen gens fàcil amb la societat d´avui i uns pares moltes vegades més preocupats per pagar tot tipus de capricis que per educar-los i passar temps amb ells.
ara el que trobo fatal és que l´ajuntament consenteixi que es publiqui una cosa tant grollera, que s´ho fasin mirar!.